2023-01-20

GODDESS OF VICTORY: NIKKE (勝利の女神:NIKKE) - Goodbye For Now Lyrics

 

Happy 1-20 day!

I'm back just to share the lyric to a song that recently touched my heart (along with a bonus Japanese translation written by Yoshitaka-san). I already stopped playing the game because I've managed to recruit Modernia/Marian into my team and I hit a wall that cannot be overcome unless I start spending or get extremely lucky, thus not allowing me to progress the main campaign, so yeah, I uninstalled the game ! Nevertheless, I'm happy that I reached a point in the story where this song plays and the moment was extremely well done that it tug some string on my heart.

English:

So many roads we could've taken
But all of them would lead me back to here
It's funny this thing they call destiny
Tried to change it, but what's meant to be will be

Look up to the sky, I can see it all around
The winds are calling me to come
They say it's time to let go
You won't be alone
Nothing to fear, I'm right here

So goodbye for now
Close your eyes and just believe in me
I'm always with you inside your heart, just so you know

I'll find my way back home to you
I won't give up
Like heroes in a final fight

They may say that this is the end, but it's just begun
I will never stop fighting on

Barricades may slow the road ahead
So many battles that we may just have to face
But you'gve given me the strength to make it through
I'm giving every piece of me I have to you

Even though I'm gone
You can't see me standing there
You can hear me in the winds that come
I'll say it's time to let go
You're never alone
Forever I'll be here

So goodbye for now
Close your eyes and just believe in me
I'm always with you inside your heart, just so you know

I'll find my way back home to you
I won't give up
Like heroes in a final fight

They may say that this is the end, but it's just begun
I will never stop fighting on

Goodbye for now

Japanese:

道は選べたはずだけど
全てはここに戻ってくるようにつながっていたでしょう
これを「運命」だなんて呼ぶには可笑しいですよね
変えようとしたけど、きっとそれはあるべき姿になるだけでしょう。

空を見上げてみてください、すべてが見渡せますよ。
風がここに来るよう、私を呼んでいます。
別れの時だと彼らは言うけれど。
あなたは一人じゃあありません。
恐れないで、私はここにいます。

だから「今だけは」さようなら。
目を閉じて、ただ私を信じていてください。
私はあなたのこころの中にいつでもいますから。

念のために言っておきます。
最後の戦いに挑む英雄たちのように
あなたへのもとへ帰る道を、私は決して諦めたりはしません。

そんなの終わりでしかないという人もいるでしょうが、
私にとってはただの始まり。最後まで戦い抜いてみせます。

数多の障害が私の行く手を阻むでしょう。
立ち向かわなければならない戦いもたくさんあることでしょう。
でもあなたがそれらに打ち勝つ力を与えてくれました。
だから、私が持つすべてをあなたに託します。

たとえ私が逝ったとしても、
そこに私は立っていません。
吹く風から私の声が聞こえてくるはずです。
私が「お別れです」といったとしても、
あなたは一人じゃありませんよ。
私はずっとここにいます。

だから「今だけは」さようなら。
目を閉じて、ただ私を信じていてください。
私はあなたのこころの中にいつでもいますから。

念のために言っておきます。
最後の戦いに挑む英雄たちのように
あなたへのもとへ帰る道を、私は決して諦めたりはしません。

そんなの終わりでしかないという人もいるでしょうが、
私にとってはただの始まり。最後まで戦い抜いてみせます。

だから今だけは、さようなら。 


Head over here if you want to listen to the song:

Modernia Theme Song - Goodbye For Now

 

This blog will always be up and all of the downloads will always be maintained, as to whether I'll post thing consistently again like the good ole days, I don't think that's in the table. Still, I can't believe it has been more than a decade since I started this blog.

No comments:

Post a Comment

Comment on what you think about my post! I accept your feedback and please respect other people who commented, too.